torsdag 20 oktober 2011

Min hjärna är borttappad. Har någon sett den?

Är så stressad just nu. För mig är inte stress konstruktivt alls utan bara kortslutningsskapande. Undrar om man kan programmera om sig på något sätt? Så att man inte hamnar i denna stress-spiral igen. Jaja, något man kan göra är ju att skriva här och för en stund låtsas att man inte har viktigare saker för sig.

Har längtat efter öl hela veckan dessutom, varningstecken eller nedvarvning från Waleskulturen? Om det var socialt accepterat att vara lite småfull hela tiden skulle nog stressproblematiken vara som bortblåst. Typiskt. Istället jobbar jag hårt med att komma i kapp med studierna, sedan jag kom hem idag har jag:

* Tagit ett bad.
* Kollat mejl och facebook.
* Tittat på Sally-klipp på Youtube.
* Surfat runt och tittat på fina bilder på min önskepryl för tillfället.
* Installerat programmet PAST på den stationära datorn (tyvärr inte särskilt komplicerat förfarande).

Jag är mycket nöjd med mina framsteg, effektiva studier cirka 2 min (vilket inkluderar inloggning på studentportalen) Jag har även som en parentes den senaste veckan spenderat mer än 5(!) timmar med att kolla på Youtube-klipp innehållande självhjälpsavsnitt för att lyckats sluta prokrastinera.. Det har uppenbarligen funkat så där.. Hade det inte varit gratis hade jag krävt pengarna tillbaka, helt klart.

Min önskepryl, ja. Just nu dräglar jag efter en Xperia active telefon. Den ska klara både repor, vatten och smöriga (??) fingrar! Låter som någonting för mig, helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar