lördag 12 november 2011

Vems tid är viktigast, din eller min?

Det är inte särskilt ofta jag blir arg på mina vänner, men idag är en sån dag tyvärr.

Hur kan det vara så svårt att planera sitt liv? Är det rätt att andra ska behöva sitta och vänta på dig, gång på gång på gång? Mitt liv för tillfället består av studier och inget annat, jag har gett mig själv ett och ett halvt år där allt annat prioriteras lägre, så är det tyvärr. Jag tänker att det borde gå att kombinera med att vårda relationen till mina närmaste vänner. Men det är inte okej att sitta och vänta på någon som sedan inte dyker upp. Det är nog nu, din tid är inte mer värd än min. När du skiter i att dyka upp (eller dyker upp två timmar försent), att ringa och så vidare så betyder det att du låter mig sitta och vänta på dig. Den tiden kan jag använda bättre, idag borde den har gått till att bygga en poster, en annan dag kanske tiden kunde ha spenderats på en vän som hade uppskattat den mer...

Jag förstår att ditt jobb tar tid, jag förstår att det är svårt att få tiden att räcka till alla som drar i dig. Men jag är trött på att bli värderad lägre än allt annat. Du är välkommen tillbaka i mitt liv den dagen du visar mig respekt, det gör du inte nu...

Over and out och än en gång, tack för fisken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar